Farver

Nyboligs farvepalette består af et sæt primære farver, sekundære farver og splash farver. Sammen komplimenterer de hinanden, og kombinationen af de forskellige farver er med til at skabe et let udtryk på tværs af brandets platforme og materiale. Billeder og øvrigt markedsføringsmateriale må ikke være sort/hvid.

Nyboligs primære farver

Primære farver

På tværs af alle vores platforme afspejler vores design et let udtryk med afsæt i det nordiske. Dette ses blandt andet i vores primære farvepalette med blå og neutrale farver, der understøtter vores manifest om at være der 'fra kyst til kyst og fra by til land'.

De primære farver kan med fordel benyttes som baggrundsfarver, da de står i klar kontrast til logoet. Dette gør at logoet bliver fremhævet, så det står stærkere frem på de forskellige formater.

Nyboligs primære farver er Hvid, Isblå, Sand og Fjordblå.

Nyboligs sekundære farver

Sekundære farver

Den sekundære farvepalette komplimenterer den primære farvepalette og er med til at skabe et dynamisk udtryk på tværs af materialet. De sekundære farver, kaldes også sæson farver, da disse farver må benyttes i sæsonbestemt kampagnemateriale som et supplement til vores primære farver.

Den sekundære farvepalette benyttes dog sparsomt, og det er derfor primært i kampagne- og marketingsmateriale der bliver udsendt centralt fra. Dette kan for eksempel være en påske- eller julekampagne.

Nyboligs splash farver

Splash farver

Splash farverne er med til at skabe blikfang og benyttes derfor i særlige tilfælde på boligpræsentationer og markedsføringsmateriale. Derudover bruges farven Nybolig Grøn også som handlingsfarve (CTA) på interaktive elementer som knapper o.l. Farven Midnatsblå benyttes også som font farve på tværs af materialet.

Nyboligs farve dosering

Farve dosering

På tværs af alle Nyboligs platforme skal designet forankres i de primære farver. Disse kan suppleres af splash farverne, hvis der er behov for at skabe blikfang eller interaktion.
 
Den sekundære farvepalette komplimenterer den primære farvepalette og er med til at skabe et dynamisk udtryk på tværs af materialet. Den sekundære farvepalette benyttes dog sparsomt, og det er derfor primært i kampagne- og marketingsmateriale der bliver udsendt centralt fra.

Specifikationer

Bemærk at der kan være forskel i specifikationerne fra farve til farve, fra skærm til print og fra bestrøget papir til ubestrøget papir.